Viatgem plegats
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Últimos temas
» WEB INTERESSANT - COMPARADOR DE VOLS
Bretanya-Normandia EmptyDt Jul 14, 2020 11:07 am por ANAAH

» Cotxes de lloguer tarifa lowcost
Bretanya-Normandia EmptyDc Jun 24, 2020 2:34 pm por ANAAH

» Cercador d'hotel econòmic
Bretanya-Normandia EmptyDc Jun 24, 2020 2:29 pm por ANAAH

» Viatge al Marroc
Bretanya-Normandia EmptyDt Mar 05, 2019 5:18 pm por Cristina

» algunes companyes que em vulguin acompanyar?
Bretanya-Normandia EmptyDl Jul 17, 2017 7:46 pm por duna

» Africa el mes d'agost
Bretanya-Normandia EmptyDj Mar 16, 2017 7:15 pm por filo

» Nova york
Bretanya-Normandia EmptyDl Oct 17, 2016 2:38 pm por Unena

» India
Bretanya-Normandia EmptyDl Oct 17, 2016 2:22 pm por Unena

» Viatges pel 2016
Bretanya-Normandia EmptyDs Mar 19, 2016 7:36 pm por meriche

Companys de viatge


Viatge Addictes

La Gran Travessa

La Gran Travessa

Bretanya-Normandia

Ir abajo

Bretanya-Normandia Empty Bretanya-Normandia

Missatge  fonamental Dl Oct 13, 2008 8:31 pm

--- vagamon 12/01/06

Ja posats, i pensant en les vacances a l'estiu, qui em podria ajudar a fer una bona ruta d'uns 10-11 dies per aquestes dues regions franceses?

Gràcies per endavant!!!
fonamental
fonamental
Admin

Nombre de missatges : 87
Data d'inscripció : 08/10/2008
Edad : 42
Ubicació : Barcelona

http://lagrantravessa.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Bretanya-Normandia Empty Re: Bretanya-Normandia

Missatge  fonamental Dl Oct 13, 2008 8:31 pm

--- pilgrim 17/01/06

Bé, jo només et puc fer recomanacions sobre Normandia, on hi vaig tot sovint ja que hi tinc família.

Normandia és una regió fantàstica, força tranquil•la, amb moltes coses per veure i amb força història.

Començant per la part de l’oest, només arribar, a cavall entre Normandia i Bretanya, es troba el Mont St. Michel, una abadia, declarada patrimoni de la humanitat, col•locada de tal manera, que quan puja la marea, queda completament rodejada d’aigua, com una illa.
Potser és l’atractiu turístic més conegut de la zona, i per això sempre és força ple de gent. Tot i així, val la pena una visita, per mi, és un lloc amb una màgia especial. Si a sobre et pots quedar a dormir allà, quan tothom ja ha marxat (per nassos, perquè el parking també queda inundat per la marea), llavors sí que ho disfrutaràs.

Llavors podem seguir la costa, kilòmetres i kilòmetres de platges on passejar, i si el temps ho permet, banyar-nos quan la marea és alta.
Passar per Portbail, poble típic de la regió, arribar fins a Cherbourg, la capital, una ciutat força recollida. Et recomano que facis una cervesa a una cerveseria on la fan ells.
A l’esquerra de Cherbourg al mapa, trobaràs el Cap de la Hague, una punta escarpada que surt al mig de la mar, i una mica més avall el “Nez de Jobourg”, literalment el nas de Jobourg, una punta molt característica per la seva forma.

Seguint la costa, a la part horitzontal de la costa es fa una ruta molt habitual, que és la de les platges del desembarcament. Pots començar a l’interior, a St. Mere Eglise, un poble on un paracaigudista va quedar penjat del campanar (no es va morir però es va quedar sord amb les campanades).
Allà hi ha un museu de la 2ª guerra mundial (pensa que n’hi ha una pila, en conya diem que allà on queia un casco, hi ha fet un museu). Aquest està prou bé, no és ni molt petit ni molt gran.

Seguint la costa arribes a les platges del desembarcament; Omaha Beach, Utah Beach, i al mig hi ha la Pointe du Hoc, són les famoses platges del D-DAY, on encara hi ha els “cràters” de les bombes que hi van caure, i la plataforma on els alemanys hi tenien un peaso de canó on es defensaven dels assaltants.

Seguint la costa s’arriba a Arromanches, un petit poble famós per haver estat l’escollit per construir-hi un port artificial enmig del mar, una virgueria de l’enginyeria construit enmig de la guerra sense que els alemanys s’enteressin.
Aquí també hi ha un museu força interessant sobre com es va construir el port.

Seguint endavant, i deixant la guerra de banda, tornem als poblets amb encant, sempre seguint la costa.

Primer, arribes a Honfleur, un poble molt maco, després, a Le Havre, es creua el pont de Normandia, força llarg i espectacular, direcció a Etretat, per mi, un dels pobles més macos de Normandia, amb una penyassegats impressionants, una platgeta de pedres al mig, i un poble agradable on passejar.
Si hi vas, diga’m-ho que et recomanaré una creperie .... on et lleparàs els dits!

Bé! Crec que per avui ja en tens per anar fent boca, faltaria tot l’interior, poblets antics, castells, manoirs, ...

Això serà més endavant...

Et deixo una web força complerta, i hi trobaràs un mapa per situar tot el que t’he anat dient:
http://www.normandy-tourism.org

Ah! i si tens qualsevol dubte, ja saps... demana!
fonamental
fonamental
Admin

Nombre de missatges : 87
Data d'inscripció : 08/10/2008
Edad : 42
Ubicació : Barcelona

http://lagrantravessa.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Bretanya-Normandia Empty Re: Bretanya-Normandia

Missatge  fonamental Dl Oct 13, 2008 8:32 pm

--- vagamon 17/01/06

Moltíssimes gràcies!!! Aquesta ruta que em descrius, de quants dies aproximadament estem parlant??? Ho dic perqué per a combinar-ho amb la Bretanya i que tingui dies suficients!

Repeteixo, mil gràcies i vaig a veure la web que em recomanes...
fonamental
fonamental
Admin

Nombre de missatges : 87
Data d'inscripció : 08/10/2008
Edad : 42
Ubicació : Barcelona

http://lagrantravessa.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Bretanya-Normandia Empty Re: Bretanya-Normandia

Missatge  fonamental Dl Oct 13, 2008 8:33 pm

--- pilgrim 18/01/06

Bé! tot depén del ritme de cadascú, jo crec que el que t'he explicat fins ara es pot fer entre 3 i 5 dies, segons les ganes de caminar o d'anar a poc a poc.

Dedicaria 1 dia al Mont Sant Michel (si vens de Bretanya, compta el desplaçament i tot).

Un dia per la costa oest (del Mont Sant Michel al Nez de Jobourg, per exemple, passant per Coutances, Portbail, ... i acabant a Cherbourg)

Un dia de costa de desembarc (St. Mere Eglise - Omaha/Utah/Pointe d'Hoc - Arromanches - algun cementiri americà, ...)

Un dia Honfleur - Pont Normandie - Etretat - ...

Crec que a aquest ritme (4 dies) es pot fer bé, sense correr, però tampoc es per encantar-se.

Ara, que si en tens 7 també els aprofitaràs, no hem parlat de Bayeux i els seus tapissos, Caen i les fires que s'hi fan, Beuvron en Auge (un poblet que recorda els d'Asterix), .....

Cada cop em venen coses noves al cap !!!!

Potser que per avui ja n'hi ha prou.

Apa! fins aviat!!
fonamental
fonamental
Admin

Nombre de missatges : 87
Data d'inscripció : 08/10/2008
Edad : 42
Ubicació : Barcelona

http://lagrantravessa.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Bretanya-Normandia Empty Re: Bretanya-Normandia

Missatge  fonamental Dl Oct 13, 2008 8:34 pm

--- pilgrim 20/01/08


Aquí tens unes quantes fotos, per il·lustrar els missatges anteriors Wink

http://www.flickr.com/photos/99665775@N00/sets/72057594050823374/show/
fonamental
fonamental
Admin

Nombre de missatges : 87
Data d'inscripció : 08/10/2008
Edad : 42
Ubicació : Barcelona

http://lagrantravessa.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Bretanya-Normandia Empty Re: Bretanya-Normandia

Missatge  fonamental Dl Oct 13, 2008 8:34 pm

--- vagamon 20/01/06

Molt xules les fotos!!! M'encantan especialmente les fotos de la platja on hi ha els acantilats. Com es diu aquella platja o aquell lloc? També s'observa el Mont Saint Michel que ja el reconec, y una catedral molt bonica que no sé on es.

Per últim, la foto amb l'arc de sant martí es de premi!!!

Fins aviat!!!
fonamental
fonamental
Admin

Nombre de missatges : 87
Data d'inscripció : 08/10/2008
Edad : 42
Ubicació : Barcelona

http://lagrantravessa.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Bretanya-Normandia Empty Re: Bretanya-Normandia

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum