Cap de setmana a Venècia
Pàgina 1 de 1
Cap de setmana a Venècia
--- vagamon 11/01/06
Hola, bé, veig que em toca estrenar l'apartat d'Europa, i que millor que fer-ho amb un clàssic, Venècia. A finals de gener faré una escapada a aquesta ciutat, i m'agradaria tenir alguna recomenació sobre que visitar, algún lloc que estigui bé (tant de preu com de qualitat per a menjar), especialment si val la pena anar el segon dia que hi estaré a les illes, Murano, Burano, etc... ja que crec que amb un dia sencer Venècia la veure "relativament" bé. Dels avions i els hotels ja no en parlo ja que ho tinc lligat tot, unicament comentar que m'allotjo a l'illa, i no a Mestre o Lido di Jesolo, degut al fet que ara es temporada baixa i els preus encara no son prohibitius.
Gràcies i espero alguna ajuda!
Fins aviat,
Vagamon
Hola, bé, veig que em toca estrenar l'apartat d'Europa, i que millor que fer-ho amb un clàssic, Venècia. A finals de gener faré una escapada a aquesta ciutat, i m'agradaria tenir alguna recomenació sobre que visitar, algún lloc que estigui bé (tant de preu com de qualitat per a menjar), especialment si val la pena anar el segon dia que hi estaré a les illes, Murano, Burano, etc... ja que crec que amb un dia sencer Venècia la veure "relativament" bé. Dels avions i els hotels ja no en parlo ja que ho tinc lligat tot, unicament comentar que m'allotjo a l'illa, i no a Mestre o Lido di Jesolo, degut al fet que ara es temporada baixa i els preus encara no son prohibitius.
Gràcies i espero alguna ajuda!
Fins aviat,
Vagamon
Re: Cap de setmana a Venècia
--- pilgrim 11/01/06
Hola Vagamon! Benvingut al fòrum!!!
Crec que una visita a Murano és absolutament indispensable!
Jo he estat un parell de vegades a Venècia i només hi he estat un dia cada vegada (no hi he dormit mai), i crec que és possible fer una visita en dos dies, tant de Venècia com de Murano.
Per cert, ja vas controlant com va el nivell de l'aigua per la ciutat??
Hola Vagamon! Benvingut al fòrum!!!
Crec que una visita a Murano és absolutament indispensable!
Jo he estat un parell de vegades a Venècia i només hi he estat un dia cada vegada (no hi he dormit mai), i crec que és possible fer una visita en dos dies, tant de Venècia com de Murano.
Per cert, ja vas controlant com va el nivell de l'aigua per la ciutat??
Re: Cap de setmana a Venècia
--- vagamon 12/01/06
Vaja, aixís que recomanes Murano, a mi m'havien dit que Burano, pero en fi, a veure si algú pot específicar més, ja que com comentes, crec que amb un dia veig la ciutat de Venècia i llavors tindré un matí llarg per a veure alguna altre coseta. Qualsevol consell serà benvingut!!!
Sobre la famosa "agua alta", la veritat es que no ho controlo, el temps veig que es fred (més o menys com aquí), pero esperem que la Piazza de San Marcos durant la meva estada no sigui la "Piscina de San Marcos".
Fins aviat!!!
Vaja, aixís que recomanes Murano, a mi m'havien dit que Burano, pero en fi, a veure si algú pot específicar més, ja que com comentes, crec que amb un dia veig la ciutat de Venècia i llavors tindré un matí llarg per a veure alguna altre coseta. Qualsevol consell serà benvingut!!!
Sobre la famosa "agua alta", la veritat es que no ho controlo, el temps veig que es fred (més o menys com aquí), pero esperem que la Piazza de San Marcos durant la meva estada no sigui la "Piscina de San Marcos".
Fins aviat!!!
Re: Cap de setmana a Venècia
--- vagamon 20/01/06
Bé, ja quasi amb les maletes preparades per la propera setmana encara tinc dubtes: hi ha algú que em pugui dir on trobar horaris dels vaporettos per anar desde Venecia fins a les illes (sigui Burano, Torcello o Murano - tot i que aquesta última Pilgrim crec que quedarà per a una altre ocasió).
A veure si hi ha sort i algú em pot ajudar,
Mil gràcies!!!!
Bé, ja quasi amb les maletes preparades per la propera setmana encara tinc dubtes: hi ha algú que em pugui dir on trobar horaris dels vaporettos per anar desde Venecia fins a les illes (sigui Burano, Torcello o Murano - tot i que aquesta última Pilgrim crec que quedarà per a una altre ocasió).
A veure si hi ha sort i algú em pot ajudar,
Mil gràcies!!!!
Re: Cap de setmana a Venècia
--- pilgrim 20/01/06
Els vaporettos que van a les illes de Burano i Torcello són els de la línia LN de la companyia ACTV.
http://www.actv.it/english/home.php
En aquesta pàgina hi trobaràs les línies i els horaris.
També he trobat aquesta pàgina, força més entenedora i des de la que et pots descarregar l’horari complert en PDF:
http://www.velaspa.com/orari_fr.html
Per cert, jo no he dit en cap moment que Murano fos millor; jo NOMÉS he estat a Murano, i em va agradar molt, però no la puc comparar amb les altres.
Apa! molta sort per Venècia, i ja ens ho explicaràs a la tornada!!
Els vaporettos que van a les illes de Burano i Torcello són els de la línia LN de la companyia ACTV.
http://www.actv.it/english/home.php
En aquesta pàgina hi trobaràs les línies i els horaris.
També he trobat aquesta pàgina, força més entenedora i des de la que et pots descarregar l’horari complert en PDF:
http://www.velaspa.com/orari_fr.html
Per cert, jo no he dit en cap moment que Murano fos millor; jo NOMÉS he estat a Murano, i em va agradar molt, però no la puc comparar amb les altres.
Apa! molta sort per Venècia, i ja ens ho explicaràs a la tornada!!
Re: Cap de setmana a Venècia
--- vagamon 31/01/06
Bé, tal com havia promés, passo a explicar algunes coses del cap de setmana recent en el qual vaig estar a Venecia.
Els vols van ser amb Ryanair, que com quasi sempre van ser puntuals (10 minuts abans de l'hora prevista tan a l'anada com a la tornada). Llavors, agafar el bus que ens portarà de Treviso a Venècia (9 euros anada i tornada) i en 40 minuts estem a Piazzale Roma, lloc on arriben els autobusos, o en el seu defecte, on has de deixar el cotxe (just al costat hi ha l'estació de tren). El nostre hotel, Hotel Canal & Walter, estava a 3 minuts caminant de P.Roma, la façana dona al Gran Canal i està just al costa del Pont dels Descalços, un dels tres que atravessen aquest canal junt amb el de Rialto i el de la Academia. Instal.lats a l'hotel, un tres estrelles comode, amb aspecte decadent com quasi tot Venècia pero a un preu molt bó i raonable (65 euros amb esmorzar) i amb una habitació gran i el bany nou d'aquest any, sortirem a donar una volta pel sestiere de Cannareggio, el qual sol haver-hi força ambient. Es un barri molt agradable, on hi solen anar els habitants de la ciutat i no hi ha molts turistes. Després de un petit tomb de reconeixament, a sopar una mica, una trattoria anomenada Beau Brummel, molt recomenable (antipasto compartit, pasta de segon i vi rosso, 35 euros). Després de sopar, ja era hora d'anar a descansar que l'endemà tocava visitar la ciutat.
A les 9 ja ens disposavem a sortir de l'hotel havent esmorza't. Vam començar a caminar a través del barri de Santa Croce, un dels més típics, ple de canalets i de rincons bucòlics, de quan en quan trobes algun campo (plaça), es dificil perdre perque sempre acabes trobant la senyalització cap a Rialto, varem passar cap al sestiere de San Polo, ja més comercial, pero molt bonic, fins arribar al pont de Rialto. El cel estava ennuvolat pero no va ploure, i això junt amb la poca gent que hi havia a la ciutat ho feia del tot especial. A Rialto, varem continuar fent les fotos obligatories del Canal, el creuarem i vam entrar al sestiere de San Marco, on allà ja es nota que es molt turístic, ple de botigues de grans dissenyadors, etc... fins que vam arribar a la Piazza de San Marcos. Espléndida, fabulosa, especial. La Basilica, el Campanile, el Palau Ducal, el "pont dels sospirs", les vistas a la Giudecca, etc... diguessi'm la part més coneguda de Venècia. Això es mereixia una visita, varem entrar a la Basilica (gratuit) i llavor al Tresor i a la part de dalt amb vistes a la plaça (3 euros). El Palau Ducal (11 euros), al campanile no ja que no funcionava al estar amb obres...això mereixia un caputxino, que no varem fer-lo ni al Quadri ni al Florian (pagar 7.85 per un cafe em sembla un xic exagerat), i al bar del costat per 2 euros ferem el mateix. Llavors vam pendre direcció al pont de l'Academia, un dels passejos més recomenables que es poden fer a Venecia, fins arribar al pont, al sestiere de Dorsoduro, preciós, arribant fins a la punta de l'illa des d'on hi ha unes vistes extraordinaries del Canal i de San Marcos. Portavem més de 5 hores caminant i era hora d'un panini i un tiramisú amb una bona cervessa (8 euros). Descansarem una estona, tornarem cap a San Marcos per fer via a través del passeig davant la llacuna, amb lido di jesolo al fons fins quasi l'Arsenal. Cansat's ja, agafarem el vaporetto num.1, el que passa pel centre del Canal Gran i així fariem tot el recorregut que es l'única manera de veure tots els palaus que estan en aquell canal ja que per terra es imposible. El recorregut es d'uns 45 minuts i es sensacional. La camara treia fum. Ens va costar 5 euros per persona. Cap a les 6, derrotats pel cansanci, arribavem a l'hotel, un xic de descans, dutxa, i altre cop a donar un tomb, aquest cop per Santa Croce, on ferem un prosseco a un bar típicament venecià, (2 eur), i llavors ja a buscar un lloc per a sopar. Menjarem un bon plat de pasta (penne a'lla'rabiatta i lasagna i una carn al "ferri") regat amb vi i un cafe (39 euros). De nou, cap a l'hotel donant un petit passeig enmig dels idilics canals. Al dia seguent, a les 9 ja tornavem a estar preparats. Aquesta vegada tocava visitar els dos sestrieres que no haviem vist, Cannareggio i la seva interessant part jueva, y tot el sestiere del Castelo. Entre el fet de ser diumenge i que potser son els barris més tranquils, la solitud i el silencia era impactant. Caminarem sense parar de treure al nas per el Gran Canal i fer fotos constantment. Si Venècia es decadència, benvinguda la decadència (i pensar, com devia ser fa mil anys, quin luxe, quina opul.lència). Al cap de unes tres hores, estavem ja propers a San Marcos, haviem visitat San Zaccaria, Santa Maria dei Miracoli, i algunes altres esglesies importants, aprofitarem per veure botigues i comprar els records "chorres" pero obligatoris, i ens posarem a dinar en un restaurant Alo Volare, just entre el barri San Polo (i quan ja haviem vist La Fenice), ja acaba altre vegada després de l'incendi. Allà menjarem una pizza boníssima (fina, feta amb forn de llenya), una cervessa (11 euros) i ens dirigirem per donar un tomb per la zona del Piazzale Roma fent temps (tres quarts d'hora perque passes l'autobus) que ens portaria de retorn a Girona. Altre cop 40 minuts, tot puntual, la compra obligada de l'ampolla de Grappa, i arrivederci Venecia.
Si haguessim tingut tres o cuatre hores més, haguessim fet Burano i Torcello, pero varem decidir que Venecia mereixia un dia i mig, i crec que vam encertar. També ho vam fer amb el temps, mentre aquí nevaba a tot el país i feia molt fred, allà no va ploure ni una gota, la temperatura oscilava entre els 6 graus del dissabte i els 12 del diumenge (fantástica), i la poca gent fa que animi a tothom que es doni una volta per aquesta fantástica i única ciutat durant l'hivern.
Nosaltres segur que repetire'm!!!
Bé, tal com havia promés, passo a explicar algunes coses del cap de setmana recent en el qual vaig estar a Venecia.
Els vols van ser amb Ryanair, que com quasi sempre van ser puntuals (10 minuts abans de l'hora prevista tan a l'anada com a la tornada). Llavors, agafar el bus que ens portarà de Treviso a Venècia (9 euros anada i tornada) i en 40 minuts estem a Piazzale Roma, lloc on arriben els autobusos, o en el seu defecte, on has de deixar el cotxe (just al costat hi ha l'estació de tren). El nostre hotel, Hotel Canal & Walter, estava a 3 minuts caminant de P.Roma, la façana dona al Gran Canal i està just al costa del Pont dels Descalços, un dels tres que atravessen aquest canal junt amb el de Rialto i el de la Academia. Instal.lats a l'hotel, un tres estrelles comode, amb aspecte decadent com quasi tot Venècia pero a un preu molt bó i raonable (65 euros amb esmorzar) i amb una habitació gran i el bany nou d'aquest any, sortirem a donar una volta pel sestiere de Cannareggio, el qual sol haver-hi força ambient. Es un barri molt agradable, on hi solen anar els habitants de la ciutat i no hi ha molts turistes. Després de un petit tomb de reconeixament, a sopar una mica, una trattoria anomenada Beau Brummel, molt recomenable (antipasto compartit, pasta de segon i vi rosso, 35 euros). Després de sopar, ja era hora d'anar a descansar que l'endemà tocava visitar la ciutat.
A les 9 ja ens disposavem a sortir de l'hotel havent esmorza't. Vam començar a caminar a través del barri de Santa Croce, un dels més típics, ple de canalets i de rincons bucòlics, de quan en quan trobes algun campo (plaça), es dificil perdre perque sempre acabes trobant la senyalització cap a Rialto, varem passar cap al sestiere de San Polo, ja més comercial, pero molt bonic, fins arribar al pont de Rialto. El cel estava ennuvolat pero no va ploure, i això junt amb la poca gent que hi havia a la ciutat ho feia del tot especial. A Rialto, varem continuar fent les fotos obligatories del Canal, el creuarem i vam entrar al sestiere de San Marco, on allà ja es nota que es molt turístic, ple de botigues de grans dissenyadors, etc... fins que vam arribar a la Piazza de San Marcos. Espléndida, fabulosa, especial. La Basilica, el Campanile, el Palau Ducal, el "pont dels sospirs", les vistas a la Giudecca, etc... diguessi'm la part més coneguda de Venècia. Això es mereixia una visita, varem entrar a la Basilica (gratuit) i llavor al Tresor i a la part de dalt amb vistes a la plaça (3 euros). El Palau Ducal (11 euros), al campanile no ja que no funcionava al estar amb obres...això mereixia un caputxino, que no varem fer-lo ni al Quadri ni al Florian (pagar 7.85 per un cafe em sembla un xic exagerat), i al bar del costat per 2 euros ferem el mateix. Llavors vam pendre direcció al pont de l'Academia, un dels passejos més recomenables que es poden fer a Venecia, fins arribar al pont, al sestiere de Dorsoduro, preciós, arribant fins a la punta de l'illa des d'on hi ha unes vistes extraordinaries del Canal i de San Marcos. Portavem més de 5 hores caminant i era hora d'un panini i un tiramisú amb una bona cervessa (8 euros). Descansarem una estona, tornarem cap a San Marcos per fer via a través del passeig davant la llacuna, amb lido di jesolo al fons fins quasi l'Arsenal. Cansat's ja, agafarem el vaporetto num.1, el que passa pel centre del Canal Gran i així fariem tot el recorregut que es l'única manera de veure tots els palaus que estan en aquell canal ja que per terra es imposible. El recorregut es d'uns 45 minuts i es sensacional. La camara treia fum. Ens va costar 5 euros per persona. Cap a les 6, derrotats pel cansanci, arribavem a l'hotel, un xic de descans, dutxa, i altre cop a donar un tomb, aquest cop per Santa Croce, on ferem un prosseco a un bar típicament venecià, (2 eur), i llavors ja a buscar un lloc per a sopar. Menjarem un bon plat de pasta (penne a'lla'rabiatta i lasagna i una carn al "ferri") regat amb vi i un cafe (39 euros). De nou, cap a l'hotel donant un petit passeig enmig dels idilics canals. Al dia seguent, a les 9 ja tornavem a estar preparats. Aquesta vegada tocava visitar els dos sestrieres que no haviem vist, Cannareggio i la seva interessant part jueva, y tot el sestiere del Castelo. Entre el fet de ser diumenge i que potser son els barris més tranquils, la solitud i el silencia era impactant. Caminarem sense parar de treure al nas per el Gran Canal i fer fotos constantment. Si Venècia es decadència, benvinguda la decadència (i pensar, com devia ser fa mil anys, quin luxe, quina opul.lència). Al cap de unes tres hores, estavem ja propers a San Marcos, haviem visitat San Zaccaria, Santa Maria dei Miracoli, i algunes altres esglesies importants, aprofitarem per veure botigues i comprar els records "chorres" pero obligatoris, i ens posarem a dinar en un restaurant Alo Volare, just entre el barri San Polo (i quan ja haviem vist La Fenice), ja acaba altre vegada després de l'incendi. Allà menjarem una pizza boníssima (fina, feta amb forn de llenya), una cervessa (11 euros) i ens dirigirem per donar un tomb per la zona del Piazzale Roma fent temps (tres quarts d'hora perque passes l'autobus) que ens portaria de retorn a Girona. Altre cop 40 minuts, tot puntual, la compra obligada de l'ampolla de Grappa, i arrivederci Venecia.
Si haguessim tingut tres o cuatre hores més, haguessim fet Burano i Torcello, pero varem decidir que Venecia mereixia un dia i mig, i crec que vam encertar. També ho vam fer amb el temps, mentre aquí nevaba a tot el país i feia molt fred, allà no va ploure ni una gota, la temperatura oscilava entre els 6 graus del dissabte i els 12 del diumenge (fantástica), i la poca gent fa que animi a tothom que es doni una volta per aquesta fantástica i única ciutat durant l'hivern.
Nosaltres segur que repetire'm!!!
Re: Cap de setmana a Venècia
--- pilgrim 31/01/06
M'alegro que tot hagi anat tant bé!!!
Quina sort amb el temps!!!
I ara, a disfrutar de la grappa els caps de setmana.
Gràcies pel teu relat, és molt detallat i entretingut de llegir.
M'alegro que tot hagi anat tant bé!!!
Quina sort amb el temps!!!
I ara, a disfrutar de la grappa els caps de setmana.
Gràcies pel teu relat, és molt detallat i entretingut de llegir.
Temas similares
» New York una setmana de somni.
» Berlin Setmana Santa
» Grècia, vull anar a Delphos per Setmana Santa
» Podeu guanyar un cap de setmana en una masia rural!
» Viatge al desert del Marroc en setmana santa
» Berlin Setmana Santa
» Grècia, vull anar a Delphos per Setmana Santa
» Podeu guanyar un cap de setmana en una masia rural!
» Viatge al desert del Marroc en setmana santa
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dt Jul 14, 2020 11:07 am por ANAAH
» Cotxes de lloguer tarifa lowcost
Dc Jun 24, 2020 2:34 pm por ANAAH
» Cercador d'hotel econòmic
Dc Jun 24, 2020 2:29 pm por ANAAH
» Viatge al Marroc
Dt Mar 05, 2019 5:18 pm por Cristina
» algunes companyes que em vulguin acompanyar?
Dl Jul 17, 2017 7:46 pm por duna
» Africa el mes d'agost
Dj Mar 16, 2017 7:15 pm por filo
» Nova york
Dl Oct 17, 2016 2:38 pm por Unena
» India
Dl Oct 17, 2016 2:22 pm por Unena
» Viatges pel 2016
Ds Mar 19, 2016 7:36 pm por meriche